Tuesday, July 27, 2010

cErita SeOranG tEmaN (@_@)





Al-kisah yer bermula ketika semua plajr baru bg sesi 2007/2008 sedang cbuk mendaftarkn diri bg kemasukkan baru ke TATiUC...ketika itulah tiba2 satu seorng menegur " awk, borang nie kne isi x?" tgur suara tersebut..aku yg ketika itu agak terkejut terus menjwb "rase yer xpyh kot".. aku terus menegur empunya suara tersebut.." awk ambk course ape kt cni?" ..."sy ambk polymer".. jwb si suara.."eh, sama la kte..sy pn ambk polymer jgk.." jwbku..dr ctu la bermulalah sesi perkenalan yg akhir yer membawa kepada sebuah persahabtan yg akrab..sepanjng melalui liku-liku hdup d TATi selama 3thn kami tempuhi bersama..sentiasa bersama..d ctu ade aku,d ctu ade dia..kami tidak pernah se
kali berpisah..pahit manis kami harungi bersama..kami merupakan rakan sekelas dan juga merupakan rakan sebilik jd tidak hairan la org lain tgk betapa rapat yer kami berdua... wlaupn "dia" lbh tua dr aku, tp aku sedikit pn tidak berasa kekok dgn yer..ramai yg menyangkakn yg kami nie adalah kwn rapat sejak kecil tp pertemuan singkat pd hari pendaftaran tersebut telah membungakn persahabtan kami...ketika aku ada masalah, si
"dia" byk memberi kata2 nasihat kpd aku, dan ketika si "dia" mempunyai masalah aku jga akan melakukan perkara yg sama...segala masalah kami kongsi bersama..tiada rahsia d antara kami berdua..namun btl kata org, langit tak selalu yer cerah... hujan @ ribut akan melanda jua...tiba si "dia" mula menjauhkan diri dari aku..setelah si"dia" berjumpa dgn kekasih ati, "dia" spt sudah melupakan aku...aku berasa sedih sgt...mane janji2 yg kau taburkan kpd aku...aku masih igt lg, dia pnh berkata " sy janji akan smbng belajar sama2 dgn awk."..mmg aku berharap sgt dia tunaikan janji itu tp aku faham sb utama dia tidak dapat mengotakan janji itu..aku terima dgn rela hati..tetapi perkara yg membuatkan aku cukup berasa ati dgn tindakan yer adalh dia tidak memaklumkan kpd aku malah kwn2 aku yg lain yg dia sudah bertunang dan bkal melangsungkan perkahwinan pd raya ke-6 ini..aku terasa sgt..terasa sgt2..xtau mcm mane nk ckp..aku tau perkara ini pn dr org lain..aku blh terima lg yg dia tidak menjemput aku, tp dia xpnh pn sesekali menelefon or even msg aku utk memaklumkan yg dia sdh menjadi tunangan org dan bakal melangsungkan perkahwinan..mane janji2 dlu..aku igt lg dan msih jelas dlm kotak ingatan aku, dia pernah berkata.." nanti bila sy tunang ke @ kahwin, sy mst jemput dulu dan memaklumkan kpd awk terlebih dahulu.." tp mane pergi yer janji tersebut??.. aku sdh sgt.. aku tau aku tak penting mane dlm hidup yer, tp aku harap yg dia menghargai persahabatan kami selama 3thn ini..aku xtau nk kata ape2 lg.. aku cuma mampu berdoa semoga si "dia" sentiasa berbahagia d samping insan tersayang.. Aku sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagianyer... Terima Kasih Teman..(!_!)..xxxiiooxx..

Ikhlas dari hati (@_@)


No comments:

Post a Comment